პ რ ო ე ქ ტ ი
თემა:ღვთისშობლის კვართი სამეგრელოში
,,ღვთისა დედა დამეხმარე
ნუ დამტოვებ კარსა გარე“
პრობლემა:მოსწავლეები გაეცნონ ღვთისმშობლის ცხოვრებას კარგად და
მოუნახულონ ღვთისმშობლის უკერავი პერანგი ანუ კვართი
სამეგრელოში.
სამიზნე ჯგუფი-IX კლასი.
დრო-17 ნოემბრიდან 15 ივლისამდე.
I-ეტაპი-სასწავლო შემოქმედებითი.
II-ეტაპი-ექსკურსიით დამთავრება.
მნიშვნელობა,აქტიურობა:საქართველო მართლმადიდებელ ქვეყნებში გა-
მორჩეულია ბევრი რამით, აქ განისვენებს მრავალი სიწმინდე,
აქედან უმთავრესი და უმნიშვნელოვანესი იესოს კვართი აღ-
მოჩენილია საქართველოში,ხოლო მარიამ ღვთისმშობლის და-
სავლეთ საქართველოში,ორივე მათგანის მნიშვნელოვნება და
აქტუალურობა უმნიშვნელოვანესია.
მიზანი:მოსწავლეები სწავლობენ გამოწვღლვით მარიამ ღვთისმშობლის ამ
ქვეყნად ცხოვრების სტილს,იკვლევენ მისი კვართის საქართველო-
ში მოხვედრის ისტორიას,არკვევენ რატომ ვზეიმობთ 15 ივლისს
ვლაქერნის ღვთისმშობლობას,ეცნობიან უამრავ ხატს.
შედეგი IX.4.
ა) გეგმავს სამიშაოს შესრულების ოპტიმალურ დროს და შემსრუ-
ლებელთა რაოდენობას.
ბ) ამოცანის სპეციფიკიდან გამომდინარე განსაზღვრავს სამუშაოს
თანმიმდევრობას,ფუნქციებს,მოვალეობებს.
გ)გეგმავს რა მატერიალური და არამატერიალური რესურსები დას-
ჭირდება შესასრულებელ სამუშაოს და როგორ მოიძიებს ამ რესურ-
სებს.
IX.6. I საუბრობს რა ინფორმაცია მიიღო კონკრეტულ ისტორიულ ეპოქა-
ზე იმ პერიოდის ისტორიის მომენტებით.
წინარე ცოდნა:ზოგადად იციან რომ მარიამ ღვთისმშობელი არის იესოს დე-
და,რომ 21 ნოემბერი არის მისი შობის დღე,იცნობენ ღვთის-
მშობლის ხატებს,იციან რომ მისი უკერავი პერანგი ინახება
სამეგრელოში ხობის მონასტერში.
სასწავლო და ტექნიკური რესურსი:ინტერნეტი.ჟურნალ ,,კარიბჭის“ N-9,
სტატია ,,ღვთისმშობლის კვართი საქართველოში“.
წიგნი,,საქართველოს იმედი“.
წიგნი,,წმინდანთა ცხოვრება“.ციფრული,ვიდეოგადამღები.
ინტეგრირება:რელიგია,ხელოვნება,ისტორია.
პროექტის მსვლელობა
1.თემის გაცნობა. 21 სექტემბერი სიმბოლურად გავაცანი პროექტის თემა.
2.კლასს ვყოფ 4 ჯგუფად.
ა)წყვილს ვავალებ წიგნს ,,საქართველოს იმედი“ ღვთისმშობლის შესახებ
თავის დამუშავებას.
ბ)მეორე წყვილს ვავალებ ღვთისმშობლის ხათების შესახებ ინფორმაციის
მოგროვებას.
გ)მესამე წყვილს ვავალებ წმინდანთა ცხოვრებიდან ღვთისმშობლის ცხოვ-
რების გაცნობას და შემდეგ წარდგინებას.
დ)მეოთხე წყვილს ვავალებ ჟურნალ ,,კარიბჭის“ სტატიის დამუშავებას, რო-
მელშიც ვლაქერნის ღვთისმშობელზეა მოთხრობილი.
შემდეგ ხდება მოგროვილიმასალების წარდგინება,რომელსაც მე ვეს-
წრები.
შემდეგ ეს წყვილები ინტერნეტში ეძებენ ისევ მასალებს,ამ საკითხებთან
დაკავშირებით.
ხდება მოპოვებული ინფირმაციების გადახარისხება,სურათები,საგალო- ბელი.საუკეტესო მასალას ვიღებთ და ვაგროვებთ.დადიანების ისტორიის
მოძიებისას აუცილებლად წააწყდებიან მოსწავლეები რომ დადიანის ასუ-
ლი გათხოვილი იყო ლაჯამაში ანდრო გელოვანზე.ეწყობა ექსკურსია ლა-
ჯანაში.
მინი ექსკურსია რომელსაც,არ სჭირდებათანხები.
ექსკურსიის დაგეგმვა.მძღოლის მოძიება და მასთან თანხის დადგენა.
დირექტორისადმი პროექტის წარდგენა
ექსკურსიის გეგმა:ლაჯანა-ქუთაისი-ზუგდიდი.
ქუთაისი შესვენება,საუზმე,ზეგდიდი.დადიანების სახლ-მუზეუმის ეზოს
მონახულება,პირველ რიგში კვართის მოლოცვა.სადილი,შინ დაბრუნება
ფასილიტატორი ავტორი:დ.ფრუიძე
ხელმძღვანელი:მაგდანა სილაგაძე
Комментариев нет:
Отправить комментарий